Stiftende generalforsamling i cykelklubben

Fjordklyngens Cykelklub har i det seneste år kørt ugentlige cykelture med udgangspunkt fra Kulturcenter Værestedet i Låstrup. Det er også her, at klubbens klubhus er placeret. Ud over de ugentlige cykelture, har cykelklubben afviklet cykelløb ved områdets byfester i det forløbne år, der er etableret Mountainbikespor i lokale skove, og der er lavet et sammenhængende mountainbikespor på 60 kilometer rundt i Fjordklyngens område.

Cyklisterne i klubben kommer fra hele Fjordklyngens område, og det har indtil nu været et uformelt samarbejde mellem cyklisterne.

Torsdag den 11. januar 2018, kl. 1900 kaldes områdets cyklister sammen til en stiftende generalforsamling i Fjordklyngens Cykelklub. Tiden til at fordele og ulemper ved at have en formel cykelklub med vedtægter, kontingent og fælles økonomi, skal vurderes, er nu kommet. Det afklares under den stiftende generalforsamling på torsdag.

En 5 mand stor arbejdsgruppe har udarbejdet forslag til vedtægter, og de oplyser, at der også er styr på frivillige til at lade sig vælge til bestyrelsen. Det skal dog ikke afholde nogen fra at stille op, men der er ikke noget af frygte ved at møde op, hvis man ikke ønsker at lade sig vælge til bestyrelsen.

Cykelklubben håber på god opbakning til den nye forening. Alle er velkomne til at møde op på torsdag.

Se mere på Facebook på dette link.

Foto af de lokale cyklister i Fjordklyngens Cykelklub ved indkøb af nyt cykeltøj i foråret 2017.